fredag 3 november 2017

Fredagsmys med glögg och pepparkakor

På väg hem från jobbet på fredag eftermiddag, gick jag in i den lilla mataffären som ligger på vägen hem. Till min lycka hade blossas lingon/enbär, som är årets smak gjort entré i affären, tillsammans med några andra glöggsorter. Dessutom gick jag förbi en stor ställning med massa pepparkakor, och mitt bland dem hittade ja Annas pepparkakor, med årets smak lakrits.

Snacka om tur, har letat ett bra tag efter båda, så visar de sig att de finns alldeles i närheten. Så nu slipper jag leta efter dem med och dessutom fick jag det perfekta fredagsmyset på köpet så att säga.

Nu är det bara delicatoasken som jag letat länge efter men ännu inte hittat, så spaning på den fortsätter. Håller tummarna att den finns kvar i nån affär, men vet att det har varit strykande åtgång, så vi får se om jag lyckas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar