fredag 11 augusti 2017

Nu är den snart här....

Den bästa säsongen av dem alla enligt mig, julsäsongen. Frossa i alla underbara juldofter som tex gran, nejlikor, kanel. hyacinter och glögg. Krypa ner i soffan under en mysig filt, varm dryck och mysig belysning oavsett om det består av tända ljus, brasa, ljusslingor eller annat.
 
I år håller jag tummarna att vi håller oss friska hela säsongen. Två år i rad har vi drabbats av den ena sjukdomen värre än den andra. Förra året tog energin slut fullständigt efter alla sjukdomar, så ingen ork fanns till allt som hör julen till. Inte alls vad jag önskade mig som vill pyssla, baka osv hela julsäsongen, men allt det där triviala har egentligen ingen betydelse, det viktigaste var att vi alla var samlade och mådde bra på julafton.
 
Under sommaren hittade jag stora fina tallkottar på marken vid sommarstället som jag plockade med mig hem och tänkte använda till nåt pyssel i jul. Självklart har jag även passat på och fyndat på alla reor så nu har jag lite klart till adventskalendern, strumpan och lite till julaftonskväll.
 
Nu ser jag framemot vad julen 2017 har att ge. Alla spännande nyheter när de gäller inredning, böcker, adventskalendrar, leksaker, konserter, glögg, godis osv.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar