torsdag 1 september 2016

Det där med väntan och längtan

Om drygt en vecka eller så kommer först ledtrådar och sen presenteras årets smak för såväl Blossas årsglögg som för Saturnus och Herrljungas glöggsorter för i år.

Alltid lika spännande att få veta smaken såklart, men även hur flaskan ser ut. Ska jag vara ärlig, så är jag nog mer intresserad av flaskans utseende än smaken. Ja det är lite sån jag är.

Glögg är så mycket jul det kan bli och det finns så många goda sorter som jag gärna dricker av, men en favorit för mig är faktiskt saftglöggen. Så där alldeles jättemycket barndomsminnen över just saftglöggen. Minns fortfarande dofterna av glögg och varmkorv när man kom in i entrén till idrottshallen där det varje år gavs luciakonsert. Det var då man visste att nu, nu är det inte långt kvar till julafton.

Bild från @blossaglogg


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar