måndag 15 augusti 2016

IKEA julen 2016 - del 1

Årets julsortiment på Ikea känns lite som folklore möter "the darkside". Inte speciellt juligt, stämningsfullt och glädjande om ni frågar mig. Men såklart finns det ett och annat guldkorn i sortimentet man gärna vill se mer av och framförallt hur de ser ut i verkligheten.

En favorit som jag fastnade för allra först, är den röda ljusstaken med led ljus, den finns både i bords och golvstorlek. Väldigt mycket sagokänsla över den tycker jag.






Ljusslingan med "glödlampor" är en annan favorit hos mig och kommer stå på min "vill ha lista", ser riktigt snygg ut på bild, så förväntningarna är höga inför hur den ser ut i butiken senare.



Interiör bilderna som följer nedan, tycker jag på nåt sätt andas en aning 70-tal med mycket mörka murriga färger. Den där juliga stämningsfulla känslan saknas, men det är väl en smaksak vad man gillar, när det kommer till sin egen julstil med traditioner, mode och smak antar jag.



 
 
Alla bilder från IKEA




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar